Sposoby na zaparciaNajlepiej jak byśmy wypróżniali się każdego dnia, ale jeśli robimy to, co drugi dzień to też jest dobrze. Ale jeśli robimy to rzadziej i stolec jest zbity utrudniający nam wydalanie to warto spróbować kilku domowych sposobów na zaparcia. Pierwszą zasadą jest to, że nie wolno wstrzymywać wypróżnień. Pamiętajmy o odpowiedniej diecie w tym o najważniejszym składnikiem w tym przypadku, czyli o błonniku.

Potrzebujemy go 35-40 gram na dobę. Jest on niezbędny, reguluje trawienie, pobudza jelita i oczyszcza nas z toksyn. Dlatego często sięgaj po produkty, które go zawierają. Taka ilość błonnika dostarczysz choćby z dwiema kromkami razowego chleba lub jedz, Ac 10 dag kaszy czy brązowego ryżu. Wskazane jest też spożywanie produktów, które zawierają pożyteczne bakterie: ogórki kiszone, kiszoną kapustę, przetwory mleczne takie jak kefir czy jogurt. Nie zapomnij też o picu wystarczającej ilości płynów, czyli od 1, 5 do 2L wody dziennie. Jeśli to nie pomoże to wspomóż się naparami z ziół: kruszyny, rzewienia, senesu, cykorii i czarnego bzu. Wpływ na trawienie ma też ruch. Codziennie 20 minut szybkim tempem przyspieszy przemianę materii i pracę jelit. Powyższe sposoby na zaparcia nie są jedynymi możliwymi do zastosowania.