Powstrzymuje rozwój infekcji oraz przyśpiesza zwalczanie choroby. Czosnek zawiera allicynę, która niszczy wiele wirusów, które powodują przeziębienie. Cebulę i czosnek najlepiej spożywać na surowo. Jest to doskonały dodatek do sałatek, surówek, past. Dostarczajmy naszemu organizmowi również jaj, które są bogatym źródłem witamin: A, E, D i K, oraz z grupy B i beta-karoten. Jajka to przede wszystkim źródło wzorcowego białka – podstawowego budulca każdej komórki. Zawiera również wiele składników mineralnych takich jak: magnez, wapń, potas, żelazo, oraz cynk i selen. Żółtka zawierają dobre tłuszcze omega-6 i omega-3, których nasz organizm nie produkuje. Natka pietruszki jest również ważna w naszej zdrowej diecie ponieważ jest bogata w żelazo, które zwiększa liczbę przeciwciał i hamuje rozmnażanie drobnoustrojów chorobotwórczych. Żelazo to bardzo ważny składnik, od którego zależy nasza odporność. Zielenię tą warto jeść systematycznie. Jest to świetny dodatek do sałatek, kanapek, surówek, zup, sosów, dlatego nie żałujmy jej sobie. Ważne dla naszej odporności są również fermentowane produkty mleczne, które zawierają probiotyki aktywujące układ obronnych i chronią przed chorobami. Żeby mogły one spełniać swe zadanie powinniśmy je jadać systematycznie. Dodatkowo zwykłe jogurty czy kefiry również mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Są doskonałym źródłem wapnia, witamin i mikroelementów, oraz korzystnie wpływają na naturalną florę bakteryjną, ponieważ zawierają pałeczki kwasu mlekowego.