W miodzie znajdziemy również witaminy z grupy B, które współuczestniczą w tworzeniu białek, hormonów i enzymów potrzebnych do wzmocnienia układu odpornościowego. Miód mimo swojej słodyczy ma również bardzo ważne właściwości bakteriobójcze i antywirusowe, chroni nasze drogi oddechowe przed rozwojem infekcji. Jest również pomocny w bólach gardła, łagodzi suchość i drapanie. Ma właściwości rozgrzewające i regenerujące. Jest wiele gatunków miodów, ale na wzmocnienie odporności będzie najlepszy miód wielokwiatowy, na problemy z drogami oddechowymi miód lipowy i spadziowy. W okresie gdzie jesteśmy narażeni na ataki wirusów i zarazków warto jeść grejpfruty i pomarańcze, ponieważ owoce cytrusowe są bogate w witaminę C. Witamina C pobudza produkcję interferonu – białka, które pomaga w walce z zarazkami i nie dopuszcza do ich rozwoju. Jeśli zachorujemy to witamina C pomaga w leczeniu. Dodatkowo pierwiastek ten uszczelnia ścianki naczyń krwionośnych i zwiększa odporność błon śluzowych. Uwaga 1 grejpfrut dostarcza więcej witaminy C niż zalecana dzienna dawka i 1/3 zalecanej dziennej dawki prowitaminy A, czyli beta-karotenu. Grejpfruty od odmianie w kolorze różowym są bogatsze w witaminę C niż żółte. Kolejną cenną uwagą jest to żeby grejpfruty i pomarańcze jeść z błonkami oddzielającymi cząstki z białą częścią, gdyż znajdują się tam flawonoidy, które wzmacniają działanie witaminy C. Pamiętajmy żeby w naszym menu nie zabrakło ryb. Warto jeść ryby morskie, które są bogate w kwasy omega-3 takie jak: łosoś, śledź, tuńczyk, halibut, sardynki czy makrelę. Kwasy omega-3 dostarczają budulca do produkcji hormonów przeciwzapalnych. Oprócz bogactwa kwasów ryby zawierają cenny tłuszcz – który jako jedyny tłuszcz zwierzęcy stoi na straży naszego zdrowia. Aby zaspokoić nasz organizm w kwasy omega-3 powinniśmy zjeść dwa razy w tytoniu porcję tłustej ryby. Osoby, które nie lubią ryb powinny w okresie jesienno-zimowym zażywać dobrej jakości tran. Bardzo ważne w naszej diecie w okresie zachorowalności jest cebula i czosnek. Mają one właściwości bakteriobójcze i mobilizują układ odpornościowy. Cebula zawiera również dużo witaminy C, witaminy z grupy B i olejków eterycznych.