dieta dla sercaW obecnych czasach coraz więcej osób ma problem z sercem i układem krążenia. Najczęściej winny jest tryb życia i zła dieta. Winny też jest wysoki cholesterol, jednak, aby go zbić do normalnego poziomu nie musisz wcale łykać leków, wystarczy, że będziesz się stosować do pewnych zasad zwanych zasadami zdrowego odżywiania. Choroby układu krążenia są tworzone przez trzy główne czynniki: wysoki poziom cholesterolu, nadciśnienie i otyłość. Ryzyko chorób kładu krążenia występuje, u co trzeciego polaka.

W takiej sytuacji najczęściej dochodzi do zawału serca. Jednak nie musisz się na to godzić, wystarczy, że zaczniesz się ruszać i zmienisz dietę na bardziej zdrową. To wszystko sprawi, że będziesz mógł się Cieszyć zdrowiem przez długie lata. Po pierwsze ogranicz jak tylko możesz złe tłuszcze. Mowa tu o tłustych produktach pochodzenia zwierzęcego: masło, ser, mleko oraz śmietany. Ograniczyć trzeba także tłuste wędliny: boczek, salami, parówki i kiełbasy. Jajek nie powinno się jeść więcej jak 2 sztuki na tydzień. Najlepiej tłuste mięso zastąpić chudym z indyka i kurcząt tylko trzeba z nich zdjąć skórę. W diecie nie może zabraknąć ryb morskich. Sięgnij po łososia, makrelę, tuńczyka i śledzia. W rybach tych jest dużo kwasów omega – 3, potrafią one skutecznie obniżyć we krwi poziom złego cholesterolu. Ryby takie powinno się jeść jak najczęściej a nawet codziennie. Absolutnym minimum powinno być ich jedzenie przynajmniej dwa razy na tydzień. Codziennie powinno się też zjadać pięć porcji warzyw i owoców. Są one źródłem błonnika, obniża on poziom cholesterolu. W owocach i warzywach znajduje się też sporo witaminy C, która chroni układ przed zmianami miażdżycowymi. W jadłospisie nie powinno zabraknąć ziaren takich jak fasola, groch, soi i soczewica. Substancje w nich zawarte zapobiegają rozwojowi miażdżycy. Bardzo dobre są też nasiona słonecznika, orzechów, migdałów, oliwy z oliwek oraz oleju arachidowego. W produktach tych znajdują się związki wzmacniające ściany tętnic i przeciwdziałające miażdżycy. Udowodniono też, że osoby, które regularnie piją czerwone wino dużo rzadziej zapadają na choroby układu krążenia. Chodzi o to e w winie znajduje się bardzo dużo flawonoidów, pomagają one chronić układ krwionośny przed miażdżycą. Dlatego lampka wina do obiadu lub kolacji może przynieść wiele dobrego. Warto też więcej się ruszać, wcale nie trzeba biegać, wystarczy spacer a najlepiej Nordic Walking. Pamiętaj, że nigdy nie jest za późno na zmianę nawyków żywieniowych. Dieta dla serca jest bardzo ważna.