Zespół napięcia przedmiesiączkowegoPod tą nazwa kryje się syndrom napięcia przedmiesiączkowego. Szacuje się, że cierpi na niego, co druga kobieta. Przezywają niespokojne dni, co miesiąc a przecież znane są metody łagodzące ten stan.

Zespół napięcia przedmiesiączkowego może utrudniać kobietom normalne funkcjonowanie. Po pierwsze włącz do swej diety produkty bogate w witaminy E i D, ważne są też minerały takie jak magnez. Jeśli bola cię piersi to możesz załagodzić ten stan z użyciem ziół. Wskazana jest herbatka z szałwii albo kopru. W diecie nie powinno zabraknąć jogurtów, serów i jaj są one bogate w witaminę B6. Składniki te osłabiają objawy napięcia i łagodzą lęki. W przypadku wyjątkowo silnych dolegliwości możliwe są leki łagodzące ból i środki hormonalne. Napięcie psychiczne w tym okresie może też być złagodzone poprzez ruch, pobudzi się też tym sąmym produkcja endorfin w mózgu. Przyśpiesza się też przemiana materii a to sprzyja szybszemu usuwaniu wody z organizmu. Jednak wysiłek przed miesiączką nie powinien być zbyt duży. Wskazane są spacery, jazda na rowerze czy też basen. Ulgę przyniesie też masaż brzucha. Posmaruj go oliwką i masuj dłonią na około pępka. Czyń to zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Kojący może się okazać olejek z majeranku. Pomóc w polepszeniu samopoczucia może też refleksoterapia.